Forum www.glazio100.fora.pl Strona Główna

CDA 2/2010

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.glazio100.fora.pl Strona Główna -> O tematyce gier
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
glazio
Administrator



Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Knurów

PostWysłany: Śro 12:56, 20 Sty 2010    Temat postu: CDA 2/2010

Smuggler na markolf.pl napisał:
Już 19 stycznia trafi do was najnowszy – i dość mocno odmieniony – numer CD-Action. Na czym konkretnie polegają zmiany nie zdradzę (miejcie jakąś niespodziankę...), ale jednocześnie uspokajam: to nadal Stare, Dobre, CDA, co do tego nie będziecie mieli żadnych wątpliwości. Po prostu będzie troszkę inaczej niż dotąd. (Jesteśmy ciekawi waszych opinii o tych zmianach).

Na pewno nie zmieniło się jedno: dużo dobrego tekstu w numerze, długie i rzetelne recenzje gier (niektóre „jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych na świecie”), ogólny luz i wiele atrakcji na coverze. Naturalnie nie musicie mi wierzyć „na gębę”, postaram się zaraz to udokumentować. Przede wszystkim warto zauważyć znacznie poszerzony i rozbudowany w stosunku do tego, co było wcześniej dział „newsowy”.

W zapowiedziach mamy więc spory tekst o Wiedźminie 2, w których zebraliśmy WSZYSTKO, co KIEDYKOLWIEK i GDZIEKOLWIEK o nim producenci powiedzieli (przydała się znajomość rosyjskiego ), przeanalizowaliśmy szczegółowo „wycieknięte” do sieci filmiki i pomęczyliśmy twórców by chociaż odrobinkę odsłonili rąbka tajemnicy. A na podstawie tych faktów wysnuliśmy dodatkowo kilka ciekawych i brzmiących sensownie hipotez. I powiem wam, że powstał tekst, którego grzech fanom Wiedźmina nie przeczytać. Jeśli myślisz, że wiesz WSZYSTKO o drugim Wieśku – to zobaczysz, że nie miałeś racji. Z innych zapowiedzi warto zajrzeć na pewno do też sporego tekstu poświęconemu APB. Jeśli tytuł ci nic nie mówi, a lubisz klimaty GTA i gry MMO – masz na co czekać.

W beta-testach sprawdziliśmy jak bardzo da się kantować i oszukiwać przeciwników w R.U.S.E. oraz przetestowaliśmy jak to jest być Big Daddym w Bioshocku 2. W obu wypadkach testy wypały pomyślnie.

Recenzje. Tu chwalimy się, rzecz jasna, pierwszą w Polsce (i jedną z pierwszych na świecie) recenzja Mass Effect 2. Nie będziemy też się czaić - gra dostała maksymalną ocenę – 10/10.
Nie obyło się bez dość burzliwych dyskusji (szczegóły w piśmie), ale – fakt jest faktem. Jak stwierdził recenzent „to najlepszy FPS wśród RPG, i najlepsze RPG wśród FPSów. A do tego to najlepszy kosmiczny FPS w ogóle”. A wziąwszy poprawkę na to, że w redakcji jest sporo fanów KoTORa, to sam fakt, że go potem nie zabito i zaakceptowano ocenę, świadczy iż gra jest naprawdę dobra. (A skoro zahaczyliśmy już o uniwersum Star Wars, zapraszam do recenzji LEGO Star Wars: The Complete Saga).

Miesiąc temu Cormac był pod wrażeniem bety Dark Void. Teraz dostał do zabawy wersję „recenzyjną”. I jak myślicie – narzekał, czy chwalił? Tenże sam osobnik pobawił się jeszcze popową mutacja Guitar Hero (Band Hero). Fani przygodówek ucieszą się na pewno z recek Runaway: Przewroty Los oraz aż 4 stronic poświęconych Tales of Monkey Island. Robiliśmy już recenzję jej pierwszego epizodu, ale teraz piszmy o grze jako całości. Dla zwolenników kręcenia kółkiem mamy Zombie Driver i City Bus Simulator.

Kto jeszcze nic nie dostał? Zwolennikom strategii rzucamy na pożarcie Mount & Blade: Ogniem i mieczem. Husaria, Szwedzi, Kozacy... FPSowcy mogą zobaczyć jak się gra w Avatara w wersji 3D, oraz w nowy shooter rodem z CI (Wolfschanze II). A to przecież nie koniec, bo jest i japońskie MMO (Dragonica) i manager piłkarski, będący raczej quizem (Król futbolu), i Star Trek DLC i A Farewell to to the Dragons, najnowsi Settlersi... oraz cały dział konsolowy, z przebojową (acz raczej mało urodziwą) Bayonettą na czele, dwojgiem najemników (Army of Two : The 40th Day) zaraz za nią i Assassin’s Creedem w wersji na PSP ( Bloodlines) na deser. Posiadacze PSP ucieszą się też z LittleBigPlanet.

Dział Publicystyki w CDA od dawna nie przeżywał takiego rozkwitu, jak w tym numerze. Zaczniemy od ogromnego podsumowania roku 2009. Każdy redaktor typował swe ulubione (i znielubione) gry owego roku, uzasadniając czemu te, a nie inne. Tamże deklarowaliśmy się co było dla każdego (branżowym) sukcesem i porażką. Z owych relacji ułożyliśmy dość zaskakujące podsumowanie. Nie brakło też gier wytypowanych przez czytelników CDA.

Aby odetchnąć po tej dawce podsumowań, radzę przekąsić Grami Wiecznie Żywymi (Bladerunner) oraz Grami Kontrwersyjnymi (Tibia), tudzież poczytać kolejną odsłonę kulis tworzenia gier – dziś małe conieco o dystrybucji. Potem sprawimy, że zrobi się wam gorąco, gorącym tekstem na gorący temat – czyli o goliźnie (nude patche) w grach. Dodajmy, że tekst jest ładnie zilustrowany wieloma przykładami. Linki też są.

Dalej tekst lubianego przez was Bartka Klusa, który zwykle pisze o historii gier. Tym razem – będzie o nowościach. A dokładniej o NOWEJ grze na 8-bitowe Atari. Tak, oczy was nie mylą. A jednocześnie będzie to jak najbardziej tekst o historii gier (i to polskich). Jak to możliwe? Sprawdźcie sami. W tym celu nie musicie się przebrać w spódnicę i brać shotguna. Robi to za was ktoś inny – a dziś bierze ona na klatę (hmmm...) problem „utknięcia” w grach – jak się okazuje panie podchodzą do tego inaczej niż faceci. Potem przeskoczymy parę tysięcy kilometrów, by zobaczyć jak się gra w Japonii – tzn. zwiedzimy ich salony gier. Przygotujcie się na szok kulturowy. Japończycy są dziiiiiwni. Hai!

Jak wiadomo dość często posiadacze PC i konsol nie darzą się szczególną sympatią. My nie zamierzamy szczuć jednych na drugich. Wprost przeciwnie, pokażemy wam, że można nie tylko żyć w zgodzie ale i wspólnie grać w te same gry – i rywalizować między sobą.

Jeszcze wam mało? No to będzie też o portalach społecznościowych, nadciagającej erze e-boków i e-papieru. No i nie pozwolimy wam się nabrać ludziom reklamującym telewizory LED jako nową technologię.

Po takiej dawce publicystyki warto zresetować sobie mózg lekturą odświeżonego Na Luzie a potem przejść do lektury działu sprzętowego. A w nim przetestowaliśmy myszki i klawiatury pod kątem gracza/grania, starając się by dobrać sprzęt naprawdę dobry a jednocześnie niedrogi (maksymalna cena to 100 zł). I wiecie co – udało się nam. Pograliśmy też na trzech monitorach równocześnie – wbrew pozorom to nie wymaga ani kosmicznej technologii, ani wyłożenia grubych plików 100 zł banknotów. Sprawdziliśmy pierwszy polski e-book i jak sprawuje się procesor Intela, w który wbudowano... kartę graficzną. Pograliśmy na monitorze z technologią „ambilight” (Philips, a jakże) i sprawdziliśmy czy na laptopach da się już grać. (Da się, choć nadal tanio to nie wychodzi). Do tego jeszcze testy głośników i odtwarzacza mp3.

A na deser – odświeżone Action Redaction. I cover DVD, na którym są trzy pełne wersje gier. Ta pierwsza to Ninja Blade (wersja PL), czyli coś jak Devil May Cry, tylko siekamy kosmitów, a nie demony. Krótko mówiąc – dynamiczny slasher, polska premiera. Druga to zabawna przygodówka z blondynką w roli głównej – czyli So Blond: Blondynka w opałach.
Też po polsku. A trzecia to Imperium Romanum, czyli ekonomia + strategia w realiach starożytnego Rzymu. Dla odmiany – po angielsku.

A do tego jak zawsze – gameplaye, trailery, użytki, rozmaite kąciki tematyczne, bonusy i ogólnie masa atrakcji aż po same brzegi 8,5 GB krążka.


Na wszelki wypadek przypomnę tylko: w sprzedaży od 19.01, cena 14.99 zł, 132 strony, DVD9.

Ps. Okładka będzie wyglądała ładniej niż wam się wydaje, gdyż zostanie użyty tzw. „piąty kolor”, którego nie można oddać na screenie oraz miejscowe lakierowanie.




######################SPIS TREŚCI


Info (Newsy)


W PRODUKCJI

Wiedźmin 2
APB
BlazBlue: Calamity Trigger
Dawn of War II: Chaos Rising
Star Trek Online

BETATESTY
R.U.S.E.
Bioshock 2


RECENZJE

Mass Effect 2
Runaway: Przewrotny Los
Mount& Blade: Ogniem i mieczem
City Bus Simulator 2010
Dark Void
LEGO Star Wars: The Complete Saga
Tales of Monkey Island
Dragonica
Zombie Driver
A Farewell to dragons
Król futbolu
Star Trek D-A-C
Settlers: Narodziny Kultury, The
Wolfschanze II
Avatar 3D

Tylko na konsolach
Bayonetta
Band Hero
DarkSiders
Assassin's Creed: Bloodlines
LittleBigPlanet PSP
Army of Two: The 40th Day


#####PUBLICYSTYKA

Temat Numeru: Gra Roku 2009
Gry Wiecznie Żywe: Bladerunner
Gry Kontrowersyje: Tibia
Jak się tworzy gry: Dystrybucja
Golizna w grach
Z shotgunem i w spódnicy
Nowa gra na 8-bitowe Atari
W Japonii wszystko gra!
Krótka opowieść o miłości
Portale społecznościowe
E-booki
Nie daj się nabrać: telewizory LED

#############SPRZĘT

Info
Megatest: Peryferia dla graczy - myszki i klawiatury
Nowe procesory intela z wbudowaną grafiką - Intel Core i5 661
Monitor Philips 220X1SW LightFrame
Notebook dla graczy Asus G60J
Notebook dla graczy Acer 8942
Polski czytnik e-booków eClicto
ATI Eyefinity - granie na 3 monitorach


#############################INNE

Na Luzie
Action Redaction
Prenumerata
Zawartość płyty DVD








##############################COVER DVD############################

PEŁNE WERSJE

Ninja Blade PL
So Blonde PL
Imperium Romanum


BONUS

ActionPLUS
Action Mag
Bonus
Esensja
FAQ
Fotosmuggler
Freeware
GTA Center (51, 52)
Słownik MMO


GAMEPLAY
Mass Effect 2
Mount & Blade: Ogniem i Mieczem
The Settlers: Narodziny Kultur
Wolfschanze II
Zombie Driver


TRAILERY
Aliens vs Predator
Mass Effect 2 – intro

PROGRAMY

K-Lite Codec Pack 5.5.1 Full
Unreal Commander 0.96b5

#####################################

Ninja Blade PL

Windows XP/Vista/7,
procesor 3,2 GHz,
1 GB (XP)/2 GB RAM,
grafika 256 MB, SM 3.0
Multiplayer: brak
Fragmenty recenzji

Akcja Ninja Blade toczy się w roku 2015. Starej, dobrej Ziemi znów zagrażają istoty z kosmosu. Wrogiem są glistowate pasożyty, które nie tylko przejmują kontrolę nad swymi żywicielami, ale także powodują nieprawdopodobny rozrost tkanek. W celu ich niszczenia powołana jest Global United Infestation Detection and Elimination (G.U.I.D.E.), supertajna agencja zajmująca się sprawą robali poprzez eksterminowanie ich nosicieli.

Misji jest stosunkowo niewiele, bo dziewięć, jednak są rozbudowane na tyle, że przejście kampanii (multi brak) zająć powinno nawet kilkanaście godzin gry. Poza tym zadania są naprawdę – powtórzę: naprawdę – fantastycznie zróżnicowane. W Ninja Blade sekwencje walki, akrobacji, strzelania i QTE nieustannie się przeplatają, dzięki czemu całość ani na chwilę nie traci tempa i nie przestaje bawić. Wszystko to sprawia, że gra przypomina nieco Prince of Persia




So Blonde: Blondynka w opałach PL
Multiplayer: brak

Wymagania:
Windows 2K/XP/Vista/7,
Procesor 1,6 GHz,
512 MB RAM,
Grafika 64 MB, SM – BD


Fragmenty recenzji

Za scenariusz odpowiada Steve Ince, współtwórca m.in. gier z cyklu Broken Sword. Sunny to rozpieszczona amerykańska nastolatka, całkiem przyzwoicie wyposażona przez naturę (lub chirurga plastycznego) blondynka, archetypowy obiekt marzeń każdego świeżo upieczonego mężczyzny. Dziewczyna wybrała się wraz z rodzicami na rejs. Następuje katastrofa, o której niewiele się dowiadujemy – najważniejsze jest to, że bohaterka zostaje rzucona wraz z wrakiem statku na jakąś wysepkę. Do tego najwyraźniej cofnęła się w czasie, gdyż wyspę zamieszkują najprawdziwsi piraci.





Imperium Romanum
Multiplayer: brak

Wymagania:
Windows 2K/XP/Vista,
Procesor 1,7 GHz,
512 MB RAM,
Grafika 64 MB, SM 1.1


Imperium Romanum wpisuje się w szeroko pojęty nurt „budowlany”. Tyle że tutaj zamiast świetnie skrojonego garniaka burmistrza przyjdzie ci przywdziać stylową togę i pilnować, by Rzym faktycznie zasłużył na miano Wiecznego Miasta. Nie ograniczysz się do stolicy – staną przed tobą otworem mniejsze i większe osady rozsiane po całym terenie starożytnego mocarstwa.





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur_Jebaka




Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

PostWysłany: Pon 12:34, 01 Lut 2010    Temat postu:

Robisz konkurencję dla Markolfa? Z chuja spadłeś? Very Happy


Za wulgaryzmy ostrzeżenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.glazio100.fora.pl Strona Główna -> O tematyce gier Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group, modified by MAR
Inheritance free theme by spleen & Programosy

Regulamin